Eξελίξεις:

→» ΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΣΠΙΤΙ Η ΑΜΑΞΙ →» ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ Ο ΝΕΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΤΩΝ TOOL! →» ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΒΑΕ →» Ο ΝΕΟΣ ΜΟΥΡΙΝΙΟ

rally acropolis 2011

«Acropolis» Ένα ράλλυ… μία ιστορία δεκαετιών!

Print Friendly
         
Παναγιώτης Χατζημπαΐλος από Παναγιώτης Χατζημπαΐλος
18:06, 03 Νοε 2011

Για κάποιους η ιστορία του «rally Acropolis» με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα ξεκίνησε το 1952, ωστόσο εκείνης της διοργάνωσης είχε προηγηθεί ένας αγώνας που έφερε την ονομασία «Ελληνικό Ράλλυ Αυτοκινήτων». Ο αγώνας που δεν πέρασε τα στενά ελληνικά σύνορα αποτελούσε μία προσπάθεια φιλάθλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η διαδρομή που χαράχτηκε είχε μήκος 1.922,9 χιλιόμετρα, ενώ η διάρκεια του ήταν 43 ώρες.

Η εκκίνηση δόθηκε στις 7 το απόγευμα της 30 Νοεμβρίου του 1951 από την πλατεία θεάτρου Ηρώδου του Αττικού. Πρώτος ξεκίνησε ο Σπηλιωτάκης ο οποίος βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας 6 κύλινδρης τζάγκουαρ. Η διαδρομή του αγώνα είχε καθοριστεί να ξεκινήσει από την Αθήνα στη συνέχεια περνούσε από την Τρίπολη, τους Αγίους Θεοδώρους, τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, και την καβάλα ενώ ο τερματισμός είχε οριστεί στο γήπεδο του Α.Ο.Κ. στην Κηφισιά.

Πρώτος την καρό σημαία είδε ο Π. Περατικός με FIAT 1400 ενώ ακολούθησε ο K. Σπηλιωτάκης με Τζάγκουαρ και η Ρένα Κύρτση με Ντόντζ

Ένα χρόνο αργότερα το 1952 ο αγώνας διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της ΕΛΠΑ και μετονομάστηκε σε «Ράλλυ ΕΛΠΑ 1952». Νικητές του αγώνα ανακηρύχτηκαν στη γενική κατηγορία οι Ιωάν. Πεσμαζόγλου – Ν. Παπαμιχαήλ ενώ στις άλλες κλάσεις οι Αλέκος Δαρδούφας – Παούρης με Fiat 1400 και Κ. Νικολόπουλος – Π. Μελιδώνης με Μόρρις Μάϊνορ.

Την ίδια χρονιά έγινε και πρώτη εισήγηση από τον Απ. Νικολαίδη προκειμένου το rally να αποκτήσει διεθνή χαρακτήρα. Ο αγώνας μετονομάστηκε στο γνωστό μας πλέον «rally Acropolis». Ο πρώτος διεθνής αγώνας αυτοκινήτων είναι γεγονός η εκκίνηση δόθηκε το Μάιο του 1953. Νικητές του πρώτου διεθνούς «Ακρόπολις» αναδείχθηκαν στη γενική κατάταξη οι Ν. Παπαμιχαήλ – Δημητράτος με Τζάγκουαρ ΧΚ120 ενώ στις άλλες κλάσεις οι Μουρτζόπουλος – Αντωνόπουλος FIAT 1400 και οι Κ. Νικολόπουλος – Π. Μελιδώνης με Μόρρις Μάϊνορ.

Το 1954, σημειώθηκε η πρώτη ξένη συμμετοχή στο «Ακρόπολις». Ήταν μια ομάδα Γιουγκοσλάβων. Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Π. Παπαδόπουλος με συνοδηγό τον Σ. Δημητράκο με ένα «Όπελ Ρεκορντ».

Το 1955 ένα γίνεται ένα ακόμα μεγάλο βήμα που θα φέρει το «rally Acropolis» ποιο κοντά στο διεθνή του χαρακτήρα. 7 ξένα πληρώματα, μεταξύ των οποίων και δύο γυναίκες, λαμβάνουν μέρος. Συνολικά στον αγώνα έλαβαν μέρος 54 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 25 τερμάτισαν κανονικά.

Το 1956 το «Ακρόπολις» συμπεριελήφθη στο Πρωτάθλημα Τουρισμού Ευρώπης, ενώ 17 χρόνια αργότερα εντάχθηκε στο νεοσύστατο τότε παγκόσμιο πρωτάθλημα rally.

Η πετρελαϊκή κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστη την διοργάνωση, έτσι το 1974 «rally Acropolis» δεν πραγματοποιήθηκε αλλά επανήλθε στο προσκήνιο τις επόμενες χρονιές.

Η πενταετία από το 1977 έως το 1981 σφραγίστηκε από την κυριαρχία των Ford Escort RS, τα οποία πανηγύρισαν τέσσερις νίκες δια χειρός Μπιορν Βάλντεγκααρντ και Αρι Βάτανεν.

Ένα χρόνο αργότερα δύο σημαντικά γεγονότα γράφτηκαν με μεγάλα γράμματα στην ιστορία του Ακρόπολις. Για πρώτη φορά κέρδισε τον αγώνα ένα τετρακίνητο αγωνιστικό το Audi Quattro, ενώ στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε γαλλίδα Μισέλ Μουτόν, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει η μοναδική γυναίκα οδηγός που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο.

Το 1984 Quattro κατέκτησε άλλη μία νίκη στο Ακρόπολις, ωστόσο εκείνη την περίοδο την παράσταση έκλεβαν τα πανίσχυρα αυτοκίνητα του Group B. Ο Βάλτερ Ρερλ κέρδισε το Ακρόπολις του 1983 με μια Lancia 037, ενώ την διετία 1985-1986 στην κορυφή βρέθηκε το Peugeot 205 T16, με τους Τίμο Σάλονεν και Γιούχα Κάνκουνκεν να μετρούν από μία νίκη.

Το 1987 η απαγόρευση του Group B έφερε τα αγωνιστικά του Group A στο προσκήνιο. Νέοι πρωταγωνιστές όπως οι Lancia Delta, οι Toyota Celica, τα Ford Escort Cosworth και τα Subaru Impreza, έκλεψαν την παράσταση.

Το 1995 ήταν η μοναδική χρονιά που το Ακρόπολις δεν προσμέτρησε στην βαθμολογία του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Νικητές την χρονιά εκείνη αναδείχθηκαν οι Αρης Βωβός και Κώστας Στεφανής οι οποίοι αποτελούν το μόνο ελληνικό πλήρωμα που έχει κερδίσει τον αγώνα στην σύγχρονη ιστορία του.

Στα μέσα της δεκαετίας του 90 η παντοδυναμία του Κόλιν ΜακΡέι στον εθνικό μας αγώνα. Μεταξύ 1996 και 2002, ο αείμνηστος σκοτσέζος κατάφερε να επικρατήσει συνολικά πέντε φορές το 1996, το 1998, το 2000, το 2001 και το 2002.

Από το 2000 το κυρίαρχο αγωνιστικό στο Ράλι Ακρόπολις ήταν το Ford Focus RS WRC με συνολικα επτά νίκες. Μόνο ο Σεμπαστιέν Λοέμπ  με Citroen και ο Πέτερ Σόλμπεργκ Subaru κατάφεραν να ανακόψουν την τρελή του πορεία.

 

 

 

 

Οι νικητές του «rally Acropolis» μέχρι σήμερα:

2011 57th Acropolis Rally ofGreece  Sébastien Ogier -Julien Ingrassia Citroen DS3 WRC
2009 56th Acropolis Rally ofGreece M. Hirvonen – J. Lehtinen Ford Focus RS WRC
2008 55th Acropolis Rally ofGreece S. Loeb – D. Elena Citroen C4 WRC
2007 54nd Acropolis Rally ofGreece M. Gronholm – T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2006 53nd Acropolis Rally ofGreece M. Gronholm – T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2005 52nd Acropolis Rally ofGreece S. Loeb – D. Elena Citroen Xsara WRC
2004 51st Acropolis Rally ofGreece P. Solberg – Phil Mills Subaru Impreza WRC04
2003 Golden 50th Acropolis Rally ` M. Martin – M. Park Ford Focus RS WRC 03
2002 49th Acropolis Rally C. McRae – N. Grist Ford Focus RS WRC 02
2001 48th Acropolis Rally C. McRae – N. Grist Ford Focus RS WRC 01
2000 47th Acropolis Rally C. McRae – N. Grist Ford Focus WRC
1999 46th Acropolis Rally R. Burns – R. Reid Subaru Impreza WRC 99
1998 45th Acropolis Rally C. McRae – N. Grist Subaru Impreza WRC
1997 44th Acropolis Rally C. Sainz – L. Moya Ford Escort WRC
1996 43rd Acropolis Rally C. McRae – D. Ringer Subaru Impreza 555
1995 42nd Acropolis Rally A. Vovos – K. Stefanis Lancia Delta HF Integrale
1994 4lst Acropolis Rally C. Sainz – L. Moya Subaru Impreza 555
1993 40th Acropolis Rally M. Biasion – T. Siviero Ford Escort Cosworth 4×4
1992 39th Acropolis Rally D. Auriol – B. Occelli Lancia Delta HF Integrale
1991 38th Acropolis Rally J. Kankkunen – J. Piironen Lancia Delta HF Integrale 16V
1990 37th Acropolis Rally C. Sainz – L. Moya Toyota Celica Turbo
1989 36th Acropolis Rally M. Biasion – T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1988 35th Acropolis Rally M. Biasion – T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1987 34th Acropolis Rally M. Alen – I. Kiivimaki Lancia Delta 4WD
1986 33rd Acropolis Rally J. Kankkunen – J. Piironen Peugeot 205 T16
1985 32nd Acropolis Rally T. Salonen – S. Haarjanne Peugeot 205 T16
1984 3lst Acropolis Rally St. Blomqvist – B.J. Cederberg Audi Quattro
1983 30th Acropolis Rally W. Rdhrl – Chr. Geistddrfer Lancia Rally
1982 29th Acropolis Rally Mrs M. Mouton – Mrs F. Pons Audi Quattro
1981 28th Acropolis Rally A. Vatanen – D. Richards Ford Escort RS
1980 27th Acropolis Rally A. Vatanen – D. Richards Ford Escort RS
1979 26th Acropolis Rally B. Waldegaard – H. Thorzelius Ford Escort RS
1978 25th Acropolis Rally W. Rohrl – Chr. Geistdorfer Fiat 131 Abarth Rally
1977 24th Acropolis Rally B. Waldegaard – H. Thorzelius Ford Escort RS
1976 23rd Acropolis Rally H. Kalstrom – C.G. Anderson Datsun 160 J
1975 22nd Acropolis Rally W. Rohrl – J. Berger Opel Ascona RS
1973 2lst Acropolis Rally J.L. Therier- Chr. Delferrier Alpine Renault A/110/1600
1972 20th Acropolis Rally H. Lindberg – H. Eisendle Fiat 124 Sport Spider
1971 19th Acropolis Rally O. Andersson – A. Hertz Alpine Renault A/110/1600
1970 18th Acropolis Rally J.L. Therier – M. Callewaert Alpine Renault A/110/1600
1969 17th Acropolis Rally P.Toivonen – M. Colari Porsche 911 S
1968 16th Acropolis Rally R. Clark – J. Porter Ford Escort Twin-Cam
1967 15th Acropolis Rally P. Hopkirk – Ron Grellin BMC Cooper 1275 S
1966 14th Acropolis Rally B. Soderstrom – Gunnar Palm Ford Lotus Cortina
1965 13th Acropolis Rally C.M. Skogh – «Tandlkare» Volvo Amazon
1964 12th Acropolis Rally Tom. Trana – G. Thermenius Volvo PV 544
1963 11th Acropolis Rally E. Bohringer – R. Knoll Mercedes 300 SE
1962 10th Acropolis Rally E. Bohringer – P. Lang Mercedes 200 SE b
1961 9th Acropolis Rally E. Carlsson – W. Karlsson Saab 96
1960 8th Acropolis Rally W. Schock – R. Moll Mercedes 220 SE
1959 7th Acropolis Rally W. Levy – H. Wancher Auto Union 1000
1958 6th Acropolis Rally G. Villoresi – G. Basadona Lancia Aurelia GT
1957 5th Acropolis Rally Mr and Mrs J. Estager Ferrari 250 GT
1956 4th Acropolis Rally W. Schock – R. Moll Mercedes 300 SL
1955 3rd Acropolis Rally J. Pesmazoglou – M. Papandreou Opel Kapitan
1954 2nd Acropolis Rally P. Papadopoulos – S. Dimitrakos Opel Record
1953 1st Acropolis Rally N. Papamichael – S.Dimitrakos Jaguar XK 120
1952 Rally ELPA J. Pesmazoglou – N. Papamichael Chevrolet V8

 




Τα σχόλια είναι κλειστά.

Δείτε ακόμα...

ekkatharistiko

«Η ληστεία του αιώνα»… σε νούμερα - Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

Papandreou_Samaras

Τα σοφά λόγια του… Τρύφωνα - Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011