Υφάσματα που γλύφουν το σώμα, ρούχα που αναδεικνύουν τις αναλογίες, δημιουργίες που μαγνητίζουν το βλέμμα του αντίθετου φύλου. Οι Γαλλίδες ανακαλύπτουν και.. αποκαλύπτουν την θηλυκότητά τους που είχαν καλά κρύψει πίσω από φαρδιές παντελόνες και τζιν, προτιμώντας τα ανάλαφρα φορέματα. Όχι γιατί η μόδα το επιτάσσει, αλλά γιατί…η οικονομική κρίση το επιβάλλει.
Έρευνα του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας (IFM) αποκαλύπτει ότι τη χρονιά που μας πέρασε, το 2010 όπου η ύφεση έχει χτυπήσει κόκκινο, οι πωλήσεις φορεμάτων εκτοξεύθηκαν κατά 22,3% με τους ειδικούς της αγοράς να υπογραμμίζουν ότι το συμπέρασμα είναι ένα: Τα φορέματα δε γνωρίζουν τι σημαίνει κρίση, αφού αποτελούν από μόνα τους ένα ολοκληρωμένο ντύσιμο. Άρα συμφέρουν. Φυσικά οι γαλλίδες καταναλώτριες επιλέγουν με φειδώ τα ρούχα τους, ξοδεύοντας πολύ λιγότερα σε σχέση με τις Γερμανίδες, τις Ιταλίδες, της Βρετανίδες και τις Ισπανίδες.
Τα μπλουζάκια δείχνουν να αποτελούν την επόμενη ασφαλή οικονομικά επιλογή των fashionistas κι όχι μόνο. Η άκρως ελκυστική τιμή τους αλλά κι άνεση που προσφέρουν κατατάσσουν τα t-shirts στις πρώτες θέσεις της λίστας των ρούχων της «οικονομικής κρίσης». Το 2010 οι Γαλλίδες «κατανάλωσαν» 114 εκατομμύρια μπλουζάκια, αύξηση 4,8% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Στον αντίποδα, τα παντελόνια, τα πουκάμισα ακόμα και τα τζιν με τις πωλήσεις τους να καταρρέουν, ίσως επειδή θεωρούνται ακριβότερα προϊόντα, άρα κι απαγορευτικά σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς.
Το casual επικρατεί έναντι του επίσημου, η άνεση έναντι του επιτηδευμένου, η κομψότητα έναντι της υπερβολής. Οι Γαλλίδες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα με όπλα την φαντασία και το γούστο.